عدالت adalet

عدالت adalet

آيين نامه اجرايي تنظيم امور اصناف و پيشه وران و نظارت بر مقررات صنفی خارج از محدوده حفاظتی شهرها

آيين نامه اجرايي تنظيم امور اصناف و پيشه وران و نظارت بر مقررات صنفي خارج از محدوده حفاظتي شهرها موضوع ماده 56 قانون نظام صنفي

مصوب 28/4/1368 هيئت عالي نظارت

ماده 1- در اجراي مفاد ماده 56 قانون نظام صنفي بخشداري تا زمان تشكيل شوراي شهرستان يا بخش به منظور تنظيم امور اصناف و پيشه وران و نظارت بر اجراي مقررا ت نظام صنفي در خارج از محدوده شهرها اقدام خواهند كرد.

ماده 2- بخشداري مكلف است تعداد واحدهاي صنفي مورد نياز را كه صدور پروانه كسب براي آنان اجرا شود (در هر محلي از بخش قرارگرفته باشد) پس از بررسي جهت تصويب به كميسيون نظارت شهر مركز شهرستان ارسال نمايند.

ماده 3- متقاضيان پروانه كسب موظفند ظرف سه ماه از تاريخ ابلاغ اين آيين نامه تقاضاي صدور پروانه كسب خود را به انضمام مدارك لازم به بخشداري محل تسليم داشته و رسيد آن را دريافت نمايند.

ماده 4- شرايط و مدارك لازم جهت صدور تحصيل پروانه كسب:

1. تابعيت جمهوري اسلامي ايران و در مورد اتبا ع بيگانه داشتن پروانه كار از وزارت كار و امور اجتماعي.

2. عدم وابستگي به گروههاي محارب با نظام جمهوري اسلامي ايران.

3. ارائه اجاره نامه يا احراز مالكيت طبق عرف محل.

4. داشتن حداقل سواد خواندن و نوشتن (به استثناي افرادي كه سن آنها بالاي 50 سال مي باشد.).

5. گواهي پايان خدمت نظام وظيفه يا معافيت دائم.

6. ارائه برگ سلامت و بهداشت شخصي و محل كسب از ادارات ذيربط وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكي براي صنوفي كه مواد خوراكي و بهداشتي تهيه و توزيع مي نمايد.

7. موافقت اداره اماكن عمومي طبق آيين نامه اماكن عمومي مصوب هيئت وزيران در نقاطي كه ادارات كميته انقلاب وجود دارد.

8. مدارك لازم دال بر دارا بودن صلاحيت فني براي مشاغل فني بر اساس تبصره 2 ماده 35 قانون نظام صنفي براي واحدهايي كه بعد از تصويب اين آيين نامه ايجاد مي شود.

9. عكس جديد به ابعاد سه در چهار به تعداد 4 قطعه.

10. فتوكپي شناسنامه 2 برگ.

ماده 5- متقاضيان پروانه كسب مي بايست قبل از ايجاد واحد صنفي تقاضاي دريافت پروانه كسب خود را به انضمام مدارك مذكور در ماده 4 به بخشداري محل تسليم داشته و رسيد آن را در يافت نمايند.

ماده 6- بخشداري مكلف است پس از تكميل پرونده تقاضاي رسيده را بررسي و در صورت واجد شرايط بودن نسبت به صدورپروانه كسب اقدام نمايد. 

ماده 7- بخشداري موظف است در صورت واجد شرايط نبودن متقاضي حداكثر ظرف مدت دو ماه مراتب را با ذكر دليل كتباً به وي اعلام نمايد.

ماده 8- بخشداري مي تواند براي صنوفي كه ضرورت برقراري حدود صنفي آنها به تصويب هيئت عالي نظار ت رسيده است با توجه به عرف و جمعيت شرايط محل حدود صنفي تعيين نمايد واحد صنفي مربوطه موظف به رعايت آن خواهد بود.

ماده 9- بخشداري مي تواند با هماهنگي كميسيون نظارت مركز شهرستان سقف تعداد واحدهاي صنف در هر رسته راتعيين و اجرا نمايد.

ماده 10 - در صورتي كه متقاضيان پروانه و يا افراد صنفي نسبت به تصميمات بخشداري در مورد عدم صدور پروانه و يا ابطال آن اعتراض داشته باشند و همچنين هر گونه اختلاف ناشي از اجرا قانون نظام صنفي بين بخشداري و متقاضي پيش آيد مراتب به كميسيون نظارت شهر مركز شهرستان اعلام مي شود نظر كميسيون مذكور در اين مورد قطعي و لازم الاجرا است.

ماده 11- صدور پروانه كسب و تمديد آن با رعايت اصول و مقررات موضوعه مي بايست از لحاظ فرم و محتوا طبق الگوي مصوب هيئت عالي نظارت باشد.

ماده 12- بخشداري مي تواند با تصويب كميسيون نظارت شهر مركز شهرستان هر ساله فقط براي نوبت مبلغي را از افراد صنفي دريافت و در حساب مخصوص خود هزينه نمايند.

ماده 13- در پايان هر سال صورت حساب درآمد و هزينه توسط بخشداري تهيه و براي تاييد به كميسيون نظارت شهر مركز شهرستان ارسال خواهد شد.

ماده 14- اولويت دريافت پروانه كسب در هر يك از رسته هاي صنفي با رعايت كليه شرايط و ضوابط مربوطه به شرح ذيل است:

1. متقاضياني كه حداقل داراي سابقه كار به مدت 5 سال در همان محل و رشته مربوطه مي باشند

2. اسراو جانبازان و يا يكي از بستگان درجه اول خانواده شهدا و مفقودين

3. بيكاران و مشمولين بيمه بيكاري با توجه به رسته هاي تخصصي آنها.

ماده 15- كليه وظايف پيش بيني شده در قانون نظام صنفي مربوط به اتحاديه ها مجمع امور صنفي در خارج ار محدوده قانوني شهرها به عهده بخشداري مي باشد.

ماده 16- دهداران و مأمورين نيروي انتظامي و ساير مامورين مكلفند بر حسب اعلام و اجازه بخشداري در چهارچوب اخباران قانوني از ادامه كار و كسب افراد يا واحدهاي صنقي بدون پروانه و متخلفيني كه تخلف آنها بر اساس آيين نامه ها و مقررات نظام صنفي تشخيص داده شود جلوگيري نمايند.

ماده 18- اين آيين نامه در 18 ماده در جلسه مورخ 28/4/1368 به تصويب وزراي هيئت عالي نظارت رسيد. 

با سپاس

 محرم سعیدی


https://get.cryptobrowser.site/2738817
نویسنده: atila ׀ تاریخ: یک شنبه 26 شهريور 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

درباره وبلاگ

Welcome to the blog of justice


لینک دوستان

لینکهای روزانه

جستجوی مطالب

طراح قالب

CopyRight| 2009 , adalet.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.COM